top of page
  • Zdjęcie autoraEMsetup

Czy paliwo ma wpływ na moc samochodu?

W czasach, kiedy większość z nas uważa na każdy wydatek, patrzenie na ceny produktów zaczęło nam wchodzić w nawyk. Jest to zjawisko jak najbardziej pozytywne, chociaż nie zawsze roztropne. W przypadku dbania o samochód “taniej” rzadko kiedy znaczy “dobrze” - czy to pod względem doboru mechanika, zakupu części zamiennych czy... tankowania. I chociaż ceny paliwa pomiędzy różnymi stacjami nie różnią się drastycznie, szukanie tych najtańszych może

wiązać się z przykrą niespodzianką - która oczywiście zastanie nas po jakimś czasie. Ale do rzeczy.


Co to znaczy dobre paliwo i gdzie takie znajdziemy?


Nie chcemy reklamować żadnej konkretnej stacji bądź sieci, ale zalecamy, by korzystać z zaznajomionych źródeł. Popularne, duże sieci stacji paliw podlegają częstszym - chociażby wewnętrznym - kontrolom, dlatego stwarzają mniejsze ryzyko, że ich paliwo nie będzie w porządku. Ale co to właściwie znaczy?


Dobre paliwa charakteryzują się dużą czystością, dzięki czemu nie wpływają negatywnie na silnik i układ wtryskowy. Zatankowanie paliwa złej jakości może osłabić silnik, spowodować jego nierówną pracę, stukanie, większe zużycie paliwa

i obniżoną moc.


Czy paliwa premium to rozwiązanie?


Wiele stacji proponuje szlachetne, nieco droższe paliwa, zachęcając zwiększeniem mocy i mniejszym spalaniem. Czy rzeczywiście tak jest? I tak – i nie. Paliwa premium różnią się nieco składem od tańszych odpowiedników, np. mniejszą zawartością siarki, za to dodatkami antykorozyjnymi, anty piennymi czy środkami smarnymi. Wydatek na takie paliwo

może stanowić inwestycje w nasze auto - zwiększamy w ten sposób żywotność silnika, zmniejszamy gromadzenie się osadów, a spalanie przebiega w czystszy sposób, co jest także korzyścią dla środowiska.


Nie znaczy to jednoznacznie, że tankowanie produktu premium zwiększy moc naszego silnika, bo dużo zależy od jego modelu. Według Instytutu ADAC moc jednostki napędowej, która zasilana jest paliwem z półki premium może wzrosnąć od 1,6 do 4,5%.


Różnice mogą poczuć użytkownicy starszych aut... i to wcale nie pozytywnie. Starsze modele mogą nie poradzić sobie ze szlachetnym paliwem, który spłucze z silnika nagromadzony latami osad, prowadząc do zapchania i awarii auta. Wysiłek związany ze spalaniem większej ilości oktanów także może spowolnić pracę takiego pojazdu.



32 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page