W wielu pojazdach mamy do czynienia z filtrem cząstek stałych zwanym DPF. Jego zadaniem jest zatrzymywanie różnego rodzaju osadów, zanieczyszczeń, sadzy oraz substancji powodujących raka. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu sieci ceramicznej stworzonej z węglika krzemu. Tak jak w przypadku każdego komponentu, tak i w przypadku tej części, by móc cieszyć się nią przez jak najdłuższy czas niezwykle istotne jest, by właściwie ją eksploatować oraz o nią dbać. Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę?
Produkowane filtry DPF najlepiej sprawdzają się podczas jazdy na długich trasach w mało sprzyjających warunkach. Z tego względu czym dłuższa droga do pokonania, tym lepiej spisuje się ten komponent, gdyż osiąga właściwą temperaturę potrzebną do spalenia nagromadzonej sadzy. W przypadku krótszych tras istnieje duże prawdopodobieństwo, że część ta nie zdąży odpowiednio się rozgrzać, co może powodować krótszy czas eksploatacji, niż przewidział to producent. Ten sam negatywny efekt można uzyskać, nie dostosowując odpowiedniego stylu jazdy do okoliczności. Filtry DPF często bywają zapychane np. podczas przyspieszania na małych obrotach przez nie do końca spalone paliwo przeradzaj
Comments