Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation)- Blog EMsetup
top of page
  • Zdjęcie autoraEMsetup

Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation)

Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation) to urządzenie stosowane w silnikach spalinowych, które ma za zadanie zmniejszyć ilość tlenków azotu (NOx) emitowanych przez silnik poprzez ponowne wprowadzenie części spalin do komory spalania.

Działanie zaworu EGR

Polega na odprowadzeniu części spalin z wydechu i wprowadzeniu ich do układu dolotowego silnika. Zawór EGR kontroluje przepływ spalin i decyduje, ile spalin ma zostać wprowadzonych z powrotem do silnika.

Poprzez wprowadzenie spalin do komory spalania, zawór EGR zmniejsza ilość tlenu dostarczanego do procesu spalania, co z kolei obniża temperaturę spalania. To z kolei zmniejsza ilość tlenków azotu powstających w silniku, ponieważ zwiększone stężenie tlenu w procesie spalania sprzyja ich powstawaniu.

Zawór EGR

Działa na zasadzie sterowania elektronicznego i jest kontrolowany przez moduł sterujący silnikiem. Moduł ten analizuje dane z czujników, takich jak ciśnienie, temperatura czy ilość tlenu w spalinach, aby dostosować przepływ spalin przez zawór EGR do wymagań eksploatacyjnych silnika.

Działanie zaworu EGR ma pozytywny wpływ na redukcję emisji zanieczyszczeń, ale może także wpłynąć na nieznaczne zmniejszenie osiągów silnika, ponieważ zwiększa opór przepływu powietrza do komory spalania. Jednakże, dzięki kontroli elektronicznej, zawór EGR może zostać zoptymalizowany w celu minimalizacji wpływu na osiągi silnika.



20 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page