EMsetup Sp. z o.o.

ul. Okrężna 1
Grodzisk Mazowiecki 05-825

30 km. od centrum Warszawy

511 - 790 - 900

emsetup@wp.pl

PN - PI  ( 8:00 - 17:00 )

Sobota  ( po umówieniu )

  • Facebook - Grey Koło
  • Instagram - Grey Koło
  • YouTube - Szary Koło
  • Houzz - Grey Koło

Hamownia 4X4

 

Hamownie podwoziowe są nowoczesnymi stanowiskami diagnostycznymi, dzięki którym możliwe jest określenie wielu parametrów, które mają wpływ na osiągi auta. W naszym warsztacie dysponujemy nowoczesną hamownią podwoziową VT/B2 4x4, umożliwiającą przeprowadzenie pomiaru mocy oraz momentu obrotowego w trybie inercyjnym. Stanowisko posiada dwa hamulce elektrowirowe, mające maksymalny moment hamujący na poziomie 2000Nm.

Nasza hamownia podwoziowa 4x4 pozwala na dokonanie pomiaru mocy, momentu obrotowego w trybie inercyjnym i obciążeniowym, mocy na kołach w stałym trybie obrotów, a także przetestowanie samochodu w trybie drogowym. Nasze stanowisko pomiarowe jest wyposażone w mechaniczny system synchronizacji osi. Dysponujemy europejskim certyfikatem, potwierdzającym dokładność naszych pomiarów. Stacja z wyglądu przypomina testery skuteczności hamulców, znajdujące się np. na stacjach kontroli pojazdów. Pozwala zabezpieczyć auto, by nie zjechało z rolek podczas dokonywania pomiaru i umożliwia mu rozpędzenie się.

Na czym polega pomiar inercyjny?

Podczas pomiaru auto jest rozpędzane, następnie następuje jego wysprzęglenie. Późniejszy etap to oczekiwanie, aż auto zatrzyma się samoczynnie, bez wykorzystania hamulca. Jedynym obciążeniem silnika są: masa rolek oraz opory toczenia i mechanizmu napędowego. Cały pomiar trwa od 10 do 30 sekund przy pełnym obciążeniu oraz kilka minut podczas swobodnego toczenia się po hamowni, aż do czasu pełnego zatrzymania. Moc i moment obrotowy na kołach są mierzone w trakcie przyspieszania. Moc oraz moment strat testowane są w trakcie zwalniania. Na podstawie wszystkich tych danych możliwe jest otrzymanie dokładnego wyniku, który odzwierciedla moc oraz moment silnika.

Tryb inercyjny zapewnia większe bezpieczeństwo dla silnika, ponieważ wymaga krótszego czasu wykorzystania pełnego obciążenia niż tryb obciążeniowy. Ponadto, wyniki pomiaru inercyjnego są dużo dokładniejsze niż w przypadku trybu obciążeniowego.

Dzięki naszej hamowni podwoziowej 4x4 można sprawdzić osiągi swojego samochodu oraz dokonać modyfikacji elektronicznej auta.

Po co przeprowadzane są badania auta na hamowni?

Dzięki nim można sprawdzić swoje auto i zdobyć wiele cennych informacji na jego temat. Pozwalają dowiedzieć się np. ile pojazd ma koni mechanicznych. Pomiary bardzo często pozwalają także na diagnozę usterek, również takich, które są nietypowe, dlatego ich odnalezienie mogłoby przysporzyć kłopotów. Pomiar pozwala także określić, czy braki mocy w aucie są powodowane usterką, czy to jedynie iluzja spowodowana przyzwyczajeniem się kierowcy do osiągów auta.

W naszej siedzibie znajdują się dwie hamownie 4x4. Jedna jest podwoziowa VT-4, podczas, gdy druga drogowa DYNomet. Dzięki nim możesz sprawdzić swoje auto!

Pomiary mocy oraz momentu obrotowego stanowią doskonały sposób na przetestowanie silnika po naprawie turbosprężarki lub wymianie elementów układu wtryskowego. Pozwalają na stwierdzenie, czy remont przyniósł zamierzone skutki. Sprawdzenie przebiegu mocy oraz momentu obrotowego pozwala także na zobrazowanie kondycji silnika w danym aucie. Warto zabrać samochód na hamownie 4x4 również przed dokonaniem modyfikacji. W ten sposób możliwe będzie sprawdzenie, w jakim stanie znajduje się auto przed przystąpieniem do prac. Jeśli decydujemy się na przeprowadzenie w aucie Chip-tuningu, należy wybrać warsztat, który posiada własną hamownie. Tylko w ten sposób możliwe będzie sprawdzenie parametrów wyjściowych oraz ostatecznych efektów modyfikacji. Do naszej siedziby serdecznie zapraszamy klientów z Grodziska Mazowieckiego, a także Warszawy, Pruszkowa oraz innych okolicznych miast.

HAMOWNIA 4X4

Hamownia podwoziowa, dwuosiowa, wyposażona w dwa hamulce elektrowirowe

CHIP TUNING

Chip tuning to zwiększenie mocy i momentu jak również obniżanie spalania paliwa

DPF SERWIS

Objawem zapchania filtra cząstek stałych DPF / FAP jest spadek mocy lub przejście silnika w tryb awaryjny.