google-site-verification=_kRvbUDNiHobsTCXc2-ctBHRRtZNw0g6a2OWojpg8So
top of page

W jednej firmie – 35% przyrostu. a w drugiej – 15%. Dlaczego?

  • Zdjęcie autora: EMsetup
    EMsetup
  • 19 paź 2019
  • 1 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 24 maj 2022



Poszukujący chip tuningu do swojego samochodu często skupiamy się na porównywaniu ofert i osiągów, zamiast na tym, czy osiągi te są faktycznie zweryfikowane przez hamownie. Papier jak i internet przyjmą wszystko, ale ilość osób zawiedzionych tym, że obiecane 30% czy nawet 40% mocy okazało się kilkoma końmi jest duża – bo takie przyrosty są przeważnie niemożliwe, poza nielicznymi modelami samochodów.


Dlaczego?

Współczesne samochody mają bardzo optymalizowane kosztowo konstrukcje silników. Zazwyczaj dodatkowe i możliwe do uzyskania konie i Nm nie przekraczają 20-25%, natomiast wytrzymałość lub wydajność konstrukcyjna najsłabszego elementu (zazwyczaj sprzęgła lub turbosprężarki) to ok. 30%.


Osobną kwestią są silniki diesla z filtrem FAP/DPF. Przedawkowanie takiego silnika tak, aby spalanie było niezupełne może nie być widoczne w postaci dymienia, bowiem filtr DPF/FAP dym zatrzyma w większej części. Niestety filtr taki zatka się szybko. Stąd bezpieczny chip tuning czy powerbox to podstawa w unikaniu problemów tego typu – potrzebne jest wystrojenie tak, aby spalanie zawsze i w każdych warunkach było zupełne.



 
 
 

Commenti


EMsetup Sp. z o.o.

ul. Okrężna 1
Grodzisk Mazowiecki 05-825

30 km. od centrum Warszawy

511 - 790 - 900

emsetup@wp.pl

PN - PI  ( 8:00 - 17:00 )

Sobota  ( po umówieniu )

  • Facebook Social Ikona
  • Instagram Ikona społeczna
  • YouTube Ikona społeczna
sprawdzenie auta przed zakupem WINOLS
bottom of page