Różnice w efekcie chip tuningu - EMsetup
top of page
  • Zdjęcie autoraEMsetup

W jednej firmie – 35% przyrostu. a w drugiej – 15%. Dlaczego?

Zaktualizowano: 24 maj 2022



Poszukujący chip tuningu do swojego samochodu często skupiamy się na porównywaniu ofert i osiągów, zamiast na tym, czy osiągi te są faktycznie zweryfikowane przez hamownie. Papier jak i internet przyjmą wszystko, ale ilość osób zawiedzionych tym, że obiecane 30% czy nawet 40% mocy okazało się kilkoma końmi jest duża – bo takie przyrosty są przeważnie niemożliwe, poza nielicznymi modelami samochodów.


Dlaczego?

Współczesne samochody mają bardzo optymalizowane kosztowo konstrukcje silników. Zazwyczaj dodatkowe i możliwe do uzyskania konie i Nm nie przekraczają 20-25%, natomiast wytrzymałość lub wydajność konstrukcyjna najsłabszego elementu (zazwyczaj sprzęgła lub turbosprężarki) to ok. 30%.


Osobną kwestią są silniki diesla z filtrem FAP/DPF. Przedawkowanie takiego silnika tak, aby spalanie było niezupełne może nie być widoczne w postaci dymienia, bowiem filtr DPF/FAP dym zatrzyma w większej części. Niestety filtr taki zatka się szybko. Stąd bezpieczny chip tuning czy powerbox to podstawa w unikaniu problemów tego typu – potrzebne jest wystrojenie tak, aby spalanie zawsze i w każdych warunkach było zupełne.



82 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page