top of page

Zbieżność kół po co ustawiać ?

Zdjęcie autora: EMsetupEMsetup

Zaktualizowano: 22 lis 2019

Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na krawędzi obręczy na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost.


Niepoprawna zbieżność sprawia, że oś obrotu koła nie jest prostopadła do kierunku ruchu samochodu. Opony na tak ustawionej osi nie toczą się w ich osi obrotu, w wyniku czego przenoszą siły boczne podobnie jak na zakręcie. Zjawisko to powoduje zwiększone zużycie opony szczególnie z jednej strony (pomimo poprawnego ustawienia pochylenia), wzrost oporów toczenia, a przez to zużycie paliwa oraz zmniejszenie przyczepności opony. W przypadku bardzo dużych odchyleń od poprawnej zbieżności lub występowania luzów w zawieszeniu zmieniających zbieżność w trakcie jazdy, może dochodzić do nieprawidłowego zachowania się pojazdu nawet przy niewielkich skrętach, zmianie siły napędu na kołach napędzanych, co skutkować może zmianie kierunku podczas jazdy pomimo utrzymywania stałego położenia kierownicy.


 
 
 

Komentarze


EMsetup Sp. z o.o.

ul. Okrężna 1
Grodzisk Mazowiecki 05-825

30 km. od centrum Warszawy

511 - 790 - 900

emsetup@wp.pl

PN - PI  ( 8:00 - 17:00 )

Sobota  ( po umówieniu )

  • Facebook Social Ikona
  • Instagram Ikona społeczna
  • YouTube Ikona społeczna
sprawdzenie auta przed zakupem WINOLS
bottom of page