top of page
Szukaj

Zbieżność kół po co ustawiać ?

  • Zdjęcie autora: Piotr Tuszyński
    Piotr Tuszyński
  • 11 paź 2019
  • 1 minut(y) czytania

Zaktualizowano: 22 lis 2019

Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na krawędzi obręczy na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost.


Niepoprawna zbieżność sprawia, że oś obrotu koła nie jest prostopadła do kierunku ruchu samochodu. Opony na tak ustawionej osi nie toczą się w ich osi obrotu, w wyniku czego przenoszą siły boczne podobnie jak na zakręcie. Zjawisko to powoduje zwiększone zużycie opony szczególnie z jednej strony (pomimo poprawnego ustawienia pochylenia), wzrost oporów toczenia, a przez to zużycie paliwa oraz zmniejszenie przyczepności opony. W przypadku bardzo dużych odchyleń od poprawnej zbieżności lub występowania luzów w zawieszeniu zmieniających zbieżność w trakcie jazdy, może dochodzić do nieprawidłowego zachowania się pojazdu nawet przy niewielkich skrętach, zmianie siły napędu na kołach napędzanych, co skutkować może zmianie kierunku podczas jazdy pomimo utrzymywania stałego położenia kierownicy.

ree

 
 
 

Komentarze


bottom of page